Fjernsupport er nemt, hurtigt og effektivt – Og du kan sidde derhjemme i ro og mag med en kop kaffe

Når teknikken driller, er det altid rart at kunne tage kontakt til et teknisk begavet hoved, som på en pædagogisk måde kan afhjælpe dig med de udfordringer der måtte være. Med moderne IT-faciliteter er måden hvorpå hjælpen kan foregå på endda blevet let og meget effektivt.
Traditionelt set har muligheden for hjælp været, at du kunne ringe ind, og få forklaret hvordan du skulle komme videre, men er man ikke en teknisk haj, så har det kunne være svært at finde ud af hvad der lige præcist blev ment.
Med fjernsupport har supporteren dog typisk mulighed for kortvarigt at overtage styringen med din computer, selvom han sidder langt væk. På den måde har du mulighed for at snakke med supporteren i telefonen alt i mens han styrer musen på din skærm, og kan vise dig, hvor og hvordan udfordringen skal løses.
På denne måde kan du sidde derhjemme i ro og mag med en kop kaffe i hånden, og ikke kun få fortalt hvordan, men også vist hvordan det skal gøres. Som de fleste har hørt, så siger et billede mere en tusind ord, så det er derfor et vigtigt og godt værktøj at kunne vise dig de nødvendige ting, i stedet for kun at kunne forklare det over telefonen.
Fjernsupport er derfor kommet for at blive, da det sparer begge parter for en masse tid og misforståelser.