Kontanthåndtering systemer hjælper dig, med at styre regnskabet

Hvis du har et effektivt penge management system integreret, er det størst mulig chance for succes blandt de globale virksomheder. Faktisk er det nødvendigt, for ethvert selskab i enhver størrelse at man på den ene eller anden måde har et system til at styre pengene og økonomien. En lille virksomhed, behøver ikke et stort og forkromet system, men kan nøjes med mindre. Men efterhånden som en virksomhed vokser og omfanget af betalinger og fakturaer vokser, stiger behovet for en større og mere omfangsrig kontanthåndtering løsning også. Det letter opgaven til at styre likviditeten mere effektivt og præcist.

Manuel behandling af papirfakturaer, ved hjælp af Excel-regneark for at kunne spore indgående og udgående betalinger og et usammenhængende forhold mellem bank og ERP-systemer skaber store ineffektivitet. Og der er direkte forbindelse mellem det og ragnarol, for en dag misser man en postering og så starter balladen. For ligeså indviklet som det er at holde styr på, lige svært er det at lokaliserer fejlen. Teams der arbejder med udvikling af systemer til kontanthåndtering kræver systemer der integrerer problemfrit med deres egne ERP-systemer, banker og andre finansielle institutioner i hele verden, og som minimerer manuel finansiel behandling, ned til et absolut minimum.

ERP Kompatibilitet er en meget vigtig faktor i udvælgelsesfasen, for på sigt at få mest muligt ud af et kontanthåndtering system.
De mest omfattende fordele ved penge management systemer skyldes ERP kompatibilitet. Det er vigtigt at sikre, at uanset hvilken penge management software du vælger, skal den tilbyde en fuld integration med dit eget ERP-system. Når du har styr på denne kompatibilitet, skal du derefter se på hvilke restriktioner der eventuelt måtte være med denne løsning, hvis der altså forekommer nogen.

Den udbyder du vælger, til at levere dit nye kontanthåndterings system, bør være i stand til at fortælle succeshistorier eller have nogle referencer som du kan kontakte, for at blive klogere på om det er den helt rigtige løsning for dig. Og ikke mindst om udbyderen kan leve op til dine forventninger og behov. De skal have erfaring med at automatisere finansieringsløsninger og processer for virksomheder, der er fra lignende brancher som din. Da der godt kan være stor forskel fra branche til branche hvilke ting der er mulige og ikke mindst nødvendige for kunden. Ikke alene kan du være sikker på, at de har den erfaring og ekspertisen til at gennemføre softwaren korrekt for dig. Det viser også, at de har den erfaring der kan blive nødvendig til at lindre problemer, de tidligere kan have oplevet ved lignende kunder i branchen.

Moduler er også en vigtig faktor når du vælger system til at styre dit kontanthåndtering, for efterhånden som virksomheden vokser, så stiger behovet også for at kunne udvide din løsning og få mere strømlinede forretningsprocesser. Du bliver nødt til fra starten at forstå, hvad andre penge management moduler der er tilgængelige, så du ikke pludselig står med et behov der ikke kan løses.